sdv3

Vil du gerne være med på bølgen, når det kommer til den nyeste form for marketing? Så bør du undersøge, hvad en thought leader (eller som det kaldes på dansk, en tankeleder) er.

Dette kan du læse mere om nedenfor, samt hvad der skal til for at blive tankeleder.

Hvad er en tankeleder?

En tankeleder, indenfor virksomhedernes verden, er en virksomhed, som ses som en autoritet indenfor deres branche.

Ofte er det en virksomhed, som ikke er bange for at prøve nye veje af eller sige deres holdning til problematikker. Det kan lidt sammenlignes med en frontløber.

Derfor er det fed marketing

Det fede ved at være en tankeleder er, at virksomheden bliver set som én andre hører på og retter sig lidt efter.

Dette er noget som kunderne kan lide. Det betyder nemlig, at både dine konkurrenter og kunder har tillid til, at du er en af de bedste indenfor branchen – og folk vil derfor komme til dig, hvis de vil have det bedste.

Det der skal til for at blive tankeleder

En tankeleder er ikke helt det samme som en frontløber. En tankeleder producerer en masse materiale til hjemmesiden, poste på sociale medier, holder kurser og lave pressemeddelelser om opdagelser og ændringer, som er fyldte med information, perspektiver og inspiration.

Det er derfor også vigtigt at følge med i hvilke udviklinger, der sker indenfor din virksomheds område. Det finder du ud af ved at følge med i business nyheder, dine konkurrenters kommunikation og den generelle diskurs, som foregår på sociale medier.

Det er okay at tage inspiration fra andre

Men man bliver jo ikke tankeleder på én dag. Det er noget, der kræver tid, arbejde og tålmodighed.

Men hvis du lægger arbejdet i det, så er der store fordele ved at blive anset som en tankeleder indenfor din branche – uanset branchen.