sdv3

Hvis din virksomhed er afhængig af at tiltrække kunder, uanset om det er private eller virksomhedskunder, så er valget af brandingstrategi afgørende. Virksomhedens brand skal appellere til den helt rigtige kundegruppe, og historien om brandet skal nå kunderne, dér hvor de er. I den evige strøm af nyheder og reklamer, skal jeres brand skille sig ud og fortælle en historie, som trænger igennem og gør indtryk. Få inspiration til din brandingstrategi på https://hobroavisen.dk/.

Brainstorm

Fortæl en troværdig historie, der kan mærkes

Det vigtigste i moderne branding og reklameproduktion er historien. Hvis ikke jeres brand kan fortælle den rigtige historie, får I ganske enkelt ikke hul igennem trængslen af budskaber. Konkurrencen om kundernes opmærksomhed har aldrig været større. Derfor er brandingstrategier og viden om jeres kundegruppe vigtigere end nogensinde. 

Personlige historier er et vigtigt værktøj. Men det handler ikke længere kun om at overbevise kunden om jeres produkters effektivitet. Når I skal lægge en brandingstrategi, skal I undersøge hvilke mærkesager jeres primære kundebase har. Bæredygtighed og socialt ansvar er ofte vigtige sager, hvor der kan fortælles en effektiv historie om, hvordan netop jeres brand gør verden til et bedre sted.  

Vælg den rigtige platform 

Den sikreste måde at trænge igennem larmen er at have én mindeværdig historie med ét klart budskab. Og så skal dette budskab leveres på de rigtige platforme, hvor det skal gentages igen og igen. De sociale medier er blevet en vigtig brik i de fleste virksomheders brandingstrategi. Her kan mange målgrupper nås, og reklamepladsen koster ikke en formue. Men det er vigtigt at kende de virkemidler, som gør kampagnerne effektive.

Sørg altid for at udvælge de platforme, som bedst understøtter historien om jeres brand, og hvor de fleste af jeres kunder færdes. Brug jeres netværk og lur på andre virksomheder af samme type som jeres. Hvor og hvordan reklamerer de? Måske giver det mening at lade sig inspirere af dem. Andre gange er en bedre strategi at forsøge at nå ud til platforme og målgrupper, som de ikke har tænkt på. Men læg en klar strategi, og sørg for at historien er klar og tydelig i al jeres kommunikation. Det er nøglen til succesfuld branding.