sdv3

Når du har en forretning, så er der masser af gode råd til, hvordan du får mest succes med den. Mange af dem er økonomiske, men her får du en liste råd til, hvad du ellers kan gøre for at få succes. Få fat i de unge influencere, kom online, prøv noget nyt.

Det handler om indretning, reklamer, og meget mere. Læs med her, og lær mere om din business.

åben bog

Lækker indretning

Hvis du har en forretning, hvor kunderne kommer fysisk ind, så er indretningen enormt vigtig. Det er noget af det første, som kunderne lægger mærke til, så det skal helst være i top. I stedet for en almindelig disk, så kan du for eksempel have et flot, stort plankebord, som i hvert fald giver et godt indtryk.

Du kan også have varer liggende på et lignende plankebord, så der er noget, der er gennemgående i indretningen. En anden god ting at tænke på med indretning er farver. Vælge et par nuancer, som går igen i butikken, men også i jeres reklamer, skilte, mm.

Kreative reklamer

Når det kommer til reklamer, så skal I tænke ud af boksen. Unge får mange af deres reklamer fra sociale medier, så undersøg, om der ikke er nogle influencere på Instagram eller TikTok, som kan gøre reklame for jeres produkter. Så får I naturligt de unge ind og pengene i disken – eller plankebordet.

I kan også lave nogle undersøgelser inden for jeres målgruppe, så I ved hvilken slags reklamer, der virker på dem. 

Gå online

Det er selvfølgelig vigtigt at få kunder i butikken, men mange handler online i dag, så hvis du har tid bag plankebordet, så kan du også have en webshop kørende, så folk kan handle fra deres eget hjem. Der gør, at dine kunder ikke behøver at bo i samme by, og hvis I alligevel har lager i butikken, så er I godt på vej til en succesfuld netbutik. Med en online butik kan I også reklamere online, og så kan folk klikke direkte videre til butikken. Der er større chance for, at de køber noget, hvis de kan købe det med det samme, og de ikke skal ind til den fysiske butik.

plankebord

Hvad med arrangementer?

Nogle butikker har forskellige arrangementer for at få kunder ind af døren. Det behøver ikke bare at være udsalg. Sælger du bøger, så få en forfatter forbi, som kan signere sine bøger. Det lokker altid folk til, hvis de kan møde en kendt – også selvom de ikke kender meget til dem. Det er bare med at finde ud af, hvad din målgruppe er.

Er du i tvivl, så spørg kunderne, hvem de godt kunne tænke sig at se i butikken, mens du står bag dit plankebord. Så er du næsten helt sikker på et hit.